Askapena comemora o 17 de Abril saudando aos presos políticos galegos e corsos

A continuaçom reproduzimos o comunicado emitido polo coletivo internacionalista euskaldun Askapena com motivo do 17 de Abril, Dia Internacional das/os Presas/os Políticas/os.

Gasteiz“A existência de presos e presas políticas é umha constante na História da luita dos Povos. O sistema capitalista-imperialista emprega numerosos jeitos para fazer calar aos que se oponhem à injustiça imperante sem que lhe trema nunca o pulso. A criminalizaçom, o escarmento, as detençons, a repressom policial, os juízos políticos e finalmente a tortura e o encarceramento é o preço que muitas, ao largo e ancho do mundo, tiverom e seguem tendo que pagar por ter-se atrevido a questionar a orde estabelecida.

Este ano, neste 17 de Abril, Dia Internacional dos e das Presas Políticas, queremos centrar a nossa atençom no marco europeio e concretamente no marco da opressom de Povos conformados polo Estado Espanhol e Francês. Em pleno coraçom dumha Europa supostamente baluarte de valores democráticos, o Estado Espanhol e Francês tenhem o visto bom por parte das instituçons europeias para manter sequestrados e empregar como moeda de cámbio ou diretamente como chatagem a militantes políticos comprometidos na luita de Libertaçom dos seus Povos. Assim é como junto ao Coletivo de Presas/os Políticas/os Vascas/os, duzias de companheiros galegos e corsos estám a pagar duramente as consequências da sua entrega militante e padecendo elas  também as mesmas medidas donde o respeito polos direitos mais fundamentais brilham pola sua ausência. Dispersom, isolamento, golpes, falta de asistência médica… fam que o dia a dia de galegas e corsas seja o mesmo ínfero que padecem os nossos presos.

É por elo que neste Dia Internaciona l das/os Presas/os Políticas/os, ademáis de mostrar a nossa solidariedade com todas as pessoas presas por luitar, queremos denunciar particularmente a situaçom do coletivo dos presos galegos e corsos contra os quais o Estado Espanhol e Francés, com o silêncio cúmplice da Uniom Europeia, se estám a encarniçar. Por outro lado aproveitaremos estas datas para fazer-lhes chegar aos familiares dos presos políticos vascos as postais que chegárom desde todos os pontos do Planeta trâs a iniciativa aberta por parte dos Comités de Solidariedade com Euskal Herria- Euskal Herriaren Lagunak. Desde Askapena, temos claro que a solidariedade com as presas políticas tanto cá, em Euskal Herria como com e desde outros Povos em luita é um trabalho imprescindível, nom somentes para que se respeitem desde agora os seus direitos, se nom para que tanto eles como os Povos polos que luitam consigam quando antes o seu objetivo: a liberdade.”