Desalojo e violência policial no bairro bilbaino de Errekalde

Gaztetxe_Kukutza
Hoje, 21 de Setembro, por volta das 5h00 a Ertzaintza ao serviço do conselheiro de Interior do Governo Vasco Rodolfo Ares, cortava as ruas aledanhas ao histórico Gaztetxe Kukutza de Bilbo para començar o seu assédio e desalojo. Um injente número de Ertzainas apoiados com duas tanquetas e um helicóptero desalojam o Gaztetxe tumbando umha parede e inzando o seu interior com gases lacrimogéneos, andar tras andar ate chegar ao telhado onde se atopavam a maioria dos ativistas ondeando bandeiras de Kukutza e berrando consignas. Cargas policias nos arredores, 25 detidos e três duzias de feridos e o valanço do despropósito policial, primeiro paso para efetuar o derribo.

Tra-la rolda de imprensa, centos de pessoas dirigirom-se cara o gaztetxe, em cuxas inmediaçons atopavanse facianas conhecidas como Karmelo Landa, Oskar Matute ou Dani Maeztu e Dani Murgia (Aralar). Também estava o parlamentário de EA em Gasteiz Juanjo Agirrezabala, quem, em calidade de representante institucional pediu que lhe deixaram aceder ao cerco imposto polos agentes, dado que no interior havia feridos, estes negárom-lhe o aceso alegando que “sólo cumplimos órdenes”. Para hoje pola tarde tinham convocada umha manifestaçom.

Bildu de Bilbo acode a mostrar a sua solidariedade a Kukutza, os concelheiro abertzales Txema Azkuenaga y Aitziber Ibaibarriaga interesanse polos membros do gaztetxe, denunciárom que o Departamento de Interior e o Concelho optasem pola “brutal violência” em lugar de buscar umha soluçom consensuada. Assi mesmo, Azkuenaga  recordou que o mesmo concelheiro de Urbanismo reconheceu que era possivel umha soluçom política, e por elo, criticou com maior dureza a decisom de “intervir”.

A secretária geral de LAB, Ainhoa Etxaide, reconheceu para Rádio Popular a “funçom social” do gaztetxe e declarou “Nom ser de recibo a violência que estáse a empregar, em estos momentos, em contra dos vizinhos. Umha senhora com umha cadeira rota, nom creo que seja umha questom de ordem público ou justificaçom pública”.

O Ararteko (defensor o povo vasco) decidiu abrir um expediente informativo, de ofício, para investigar as circunstáncias da actuaçom da Ertzaintza ante a ejecuçom da ordem judicial de desalojo e auxílio para o derribo de Kukutza,  segum informau a própria instituiçom.

Parlamentários de EB, Aralar e EA na cámara de Gasteiz censurárom a atuaçom da Ertzaina e anunciárom que pediram a comparecência do conselheiro de Interior, Rodolfo Ares. Assi mesmo a agrupaçom  de Bildu no Concelho de Bilbo levará a questom a pleno que terá lugar manhá.

Finalmente a Juíza do julgado número 5 de Bilbo aceitou a trámite a petiçom da associaçom de  vizinhos de Errekalde, Errekaldeberriz, e paraliza cautelarmente a licença de derribo do Gaztetxe Kukutza.

10, 100, 1000 CENTROS SOCIAIS